IV. TRECUTUL CONTINUU
1. Definitie: Trecutul continuu se foloseste pentru a exprima ceea ce s-a petrecut la un moment din trecut sau intr-un interval de timp din trecut.
Afirmativ: Pronume + was / were + VB [I] + ING
Exemplu: You were listening to me this time yesterday.
Negativ: Pronume + was / were + NOT + VB [I] + ING
Exemplu: You were not listening to me.
Interogativ: was / were + Pronume + VB [I] + ING
Exemplu: Was she singing this time yesterday?
Adverbe specifice: for, since, this time yesterday / last week/ month/ year/ while
1. O actiune in desfasurare intr-un moment trecut, amintita in momentul vorbirii:
Exemplu: I was walking at 2 o'clock this time yesterday.
2. O actiune in desfasurare intrerupta de o actiune momentana:
Exemplu: He came in when / while I was eating.
3. Doua actiuni paralele in desfasurare in trecut:
Exemplu: She was eating while I was watching.
4. Cu verbe de activitate durativa care implica atingerea unui scop, o actiune trecuta dar neincheiata:
Exemplu: He was reading a book this time last night.
5. O actiune repetata in trecut, iritanta pentru ceilalti. + adverbele specifice - always, forever, continually, all the time:
Exemplu: He was always coming late to the English lesson.
6. Cu verbe care exprima o stare, o actiune trecuta cu caracter temporar:
Exemplu: He was living in Brasov when I met him.
7. Past tense aspectul continuu mai poate exprima si o actiune viitoare, planificata intr-un moment trecut, fiind subanteleasa neindeplinirea ei:
Exemplu: We were leaving the next day.